Organizacja ślubu i wesela - Sala Weselna
Moje Drogie,
witam po bardzo długiej przerwie. Ostatni rok był dla mnie zupełnie szalony, ale widzę, że nadal wiele z Was tu nadal zagląda i mam nadzieję, że znajduje swoje kolorowe inspiracje:)
Chcąc się nieco wytłumaczyć powiem, że kilka tygodni temu wyszłam za mąż! Tak tak, był ślub i było wesele, a teraz czas na mały skrót wydarzeń. Będzie tu trochę "prywaty", ale któż mi zabroni :)
Spróbuję opisać Wam trochę jak czego szukałam, na co zwróciłam uwagę i jakie były finalne plusy i minusy naszego wyboru.
Facebook, użytkownik Kwiaciarnia Beata Kubala |
Spróbuję opisać Wam trochę jak czego szukałam, na co zwróciłam uwagę i jakie były finalne plusy i minusy naszego wyboru.
Zacznijmy od początku. Nasz wybór w kwestii sali weselnej padł na Via Villę w Nowym Kramsku.
..............................................................................
..............................................................................
Sala Weselna
Pierwszą rzeczą na mojej długiej liście było, wybranie sali ślubnej. Szczerze mówiąc nie miałam z tym większych problemów, gdyż już 4 lata temu zobaczyłam nową salę w okolicach Zielonej Góry i stwierdziłam, że jeśli kiedyś się zdecydujemy na "sakramentalne tak", to tutaj będzie idealnie.
Nie ukrywam jednak, że po drodze obejrzeliśmy jeszcze kilka innych obiektów, jednak Via Villa, bo to na tą salę się zdecydowaliśmy, urzekła mnie swoim nietypowym klimatem i wszechobecną bielą. Dlaczego biel? No cóż w białej sali mogłam sobie pozwolić na totalną dowolność w szaleństwach z kolorami :)
Nie ukrywam jednak, że po drodze obejrzeliśmy jeszcze kilka innych obiektów, jednak Via Villa, bo to na tą salę się zdecydowaliśmy, urzekła mnie swoim nietypowym klimatem i wszechobecną bielą. Dlaczego biel? No cóż w białej sali mogłam sobie pozwolić na totalną dowolność w szaleństwach z kolorami :)
Sala również spełniała kilka innych warunków, które sobie wyznaczaliśmy:
1) liczba osób - O tym ile osób znajdzie się na Waszej liście gości musicie zadecydować sami, oczywiście biorąc pod uwagę kilka różnych czynników. Jeśli chcecie dowiedzieć się jak ją najłatwiej przygotować, możecie zajrzeć do posta - Lista Gości.
Nasza sala mieściła do 140 osób (myślę, że 100-120 to optymalna liczba na tą salę). Na pierwotnej liście gości znajdowało się około 120 osób, choć już na początku jej tworzenia wiedzieliśmy, że rzeczywista liczba może być o około 10-15% mniejsza. Nie myliliśmy się, gdyż na samym ślubie było nieco ponad 100. Budując listę i budżet nie zapomnijcie policzyć siebie (chyba wszędzie Para Młoda musi zapłacić za siebie jak za każdego innego gościa) i osób przez was zatrudnionych typu: DJ lub zespół, fotograf czy kamerzysta. Zazwyczaj te osoby są liczone za 50% ceny.
Nasza sala mieściła do 140 osób (myślę, że 100-120 to optymalna liczba na tą salę). Na pierwotnej liście gości znajdowało się około 120 osób, choć już na początku jej tworzenia wiedzieliśmy, że rzeczywista liczba może być o około 10-15% mniejsza. Nie myliliśmy się, gdyż na samym ślubie było nieco ponad 100. Budując listę i budżet nie zapomnijcie policzyć siebie (chyba wszędzie Para Młoda musi zapłacić za siebie jak za każdego innego gościa) i osób przez was zatrudnionych typu: DJ lub zespół, fotograf czy kamerzysta. Zazwyczaj te osoby są liczone za 50% ceny.
www.viavilla.pl |
2) Lokalizacja - Nadal w wiele osób uważa, że ślub powinien się odbywać w miejscowości rodzinnej Panny Młodej, gdyż tak nakazuje tradycja. Ma to swój urok, gdy Młoda może przygotowywać się we własnym domu rodzinnym. Niekiedy jednak myślę, że warto wziąć po uwagę dużo więcej czynników (np. skąd jest większość gości, jakieś miejsce, które jest dla Was wyjątkowe, cena).
My zdecydowaliśmy się zrobić ślub i wesele stosunkowo niedaleko miejsca pochodzenia mojego męża. Ma on dość liczną rodzinę, a także znajomych w okolicy, ja również mieszkałam w jego rodzinnym mieście przez kilka lat, więc wielu moich przyjaciół również mieszka niedaleko, a poza tym była tu sala, która najbardziej nam się spodobała :)
Jeśli myślicie o ślubie w plenerze, upewnijcie się, że sala jest gotowa do urządzania tego typu imprez. My nie zdecydowaliśmy się na tego typu ceremonię, ale wybrana przez nas sala je organizuje w ciepłych miesiącach.
My zdecydowaliśmy się zrobić ślub i wesele stosunkowo niedaleko miejsca pochodzenia mojego męża. Ma on dość liczną rodzinę, a także znajomych w okolicy, ja również mieszkałam w jego rodzinnym mieście przez kilka lat, więc wielu moich przyjaciół również mieszka niedaleko, a poza tym była tu sala, która najbardziej nam się spodobała :)
Jeśli myślicie o ślubie w plenerze, upewnijcie się, że sala jest gotowa do urządzania tego typu imprez. My nie zdecydowaliśmy się na tego typu ceremonię, ale wybrana przez nas sala je organizuje w ciepłych miesiącach.
Facebook, użytkownik Via Villa |
3) Rodzaj stołów - coraz częściej, wiele z Was poszukuje miejsc z okrągłymi stołami, zamiast tradycyjnych prostokątnych ułożonych np. w podkowę. Tak, więc nasza wymarzona sala miała mieć nowoczesny wydźwięk i okrągłe stoliki.
www.viavilla.pl |
4) Cena - to bardzo indywidualna sprawa i dobrze zastanówcie się ustalając budżet na jaką kwotę jesteście w stanie sobie pozwolić. Przeglądając ceny sal, które rozważaliśmy zwróciłam uwagę na to co dana restauracja/hotel proponuje w danej kwocie. Rozdźwięk cenowy jest naprawdę spory, jednak wyższa cena nie zawsze oznacza wyższe ogólne koszty. Zwróćcie uwagę na to co dany pakiet Wam oferuje, np.:
- Ile porcji mięsa/ryb jest liczone na osobę (liczba potrafi się wahać od 1 do nawet 4, a wierzcie mi 1 czy 1,5 to trochę za mało i często gęsto później płacicie dodatkowo za ekstra porcje, więc sprawdźcie dokładnie jakie są jej koszty).
- Ile przystawek ciepłych i zimnych jest w cenie. Dobrze jest podać w trakcie całonocnego wesela poza obiadem przynajmniej 2-3 ciepłe posiłki w np. w 2-3 godzinnych odstępach.
- Czy napoje są wliczone, jeśli tak to jakie (napoje gazowane i soki, ale także sprawdźcie co z kawą, herbatą i wodą)
- Czy wliczony jest tort lub ciasta, jeśli tak to w jakiej ilości (nie przesadzajcie z ilością, bo zazwyczaj na weselach ciasta zostają, no chyba, że polskim zwyczajem chcecie dawać jeszcze gościom ciasto "na drogę", wówczas na pewno potrzeba go więcej)
- Co z alkoholem? Jeśli jest wliczony to ile i jaki, jeśli nie to czy jest opłata korkowa.
archiwum prywatne |
5) Jedzenie - tak, tak moi drodzy, wesele bez dobrego jedzenia nie może być nazwane dobrym. Szczególnie w Polsce! Jak przysłowie mówi "Polak głodny, Polak zły". Nie ma co ryzykować pochmurnego nastroju naszych gości, więc jeśli mamy możliwość spróbujmy dań przygotowanych przez tamtejszego szefa kuchni lub poszukajcie opinii o danym miejscu. Najlepiej wśród rodziny i znajomych, którzy np. byli na weselu organizowanym w danym miejscu. My niestety nie mieliśmy okazji wcześniej skosztować potraw z naszej sali, ale wśród naszych bliskich kilka osób sprawdziło już podczas innych uroczystości, zdolności tamtejszego szefa kuchni i absolutnie się nie zawiedliśmy:)
6) Czy chcecie jeszcze jakieś dodatkowe atrakcje kulinarne? Wiejski stół lub inne bary, o których więcej możecie przeczytać tu - Bary Tematyczne. Oczywiście jakie są koszty takiej atrakcji, czy jest ona przygotowywana przez organizatorów czy musicie znaleźć inną firmę. Jeśli food bar przygotowywany jest przez kogoś z zewnątrz, to czy sala/restauracja pobiera ekstra opłaty np. za dodatkowe talerze czy kieliszki. My przygotowaliśmy mały bar z owocami, ciastami i winami. Niestety nie mam jeszcze wszystkich zdjęć, jak tylko będą na pewno tu jeszcze je dorzucę.
www.showroom.pl |
7) Czy będziecie robić poprawiny? Jeśli tak, to jaka jest cena i co zawiera. Myśmy decydowali się na mały poczęstunek następnego dnia, gdyż mieliśmy wielu gości przyjezdnych i nie chcieliśmy ich wypuścić "na głodnego" :) Na poprawinach ze względu na bogate menu w dniu wesela, pozostaliśmy przy podaniu tylko potraw z dnia poprzedniego, a wierzcie mi zostało sporo. Zawsze można jeszcze rozważyć dokupienie obiadu, zupy czy jeszcze jakiś dodatkowych dań, ale to już kwestia indywidualnego podejścia no i oczywiście budżetu. Latem fantastycznym pomysłem jest grill na zewnątrz, jednak w zimniejszych miesiącach nie ma co ryzykować, bo zimno i deszcz skutecznie może zniweczyć efekt.
8) Opinia - tak jak wyżej, pytajcie, czytajcie i szukajcie. Wśród przyjaciół, w Internecie, na forach internetowych. Również Facebook to dobre miejsce aby zebrać garść informacji o plusach i minusach danego miejsca.
9) Dekoracje - zwróćcie uwagę czy dekoracja sali jest w cenie, jeśli tak to co ona zawiera, jeśli nie to czy są jakieś odgórne "zakazy" narzucone przez organizatorów. Via Villa ma piękną, klasyczną, a zarazem nowoczesnie urządzoną salę i nie wymaga zbyt wielu dodatków. Organizatorzy posiadają zestawy wielu stylowych dodatków, jednak za dodatkową opłatą.
Jeśli chodzi o bariery w kwestii dodatków, nie wolno było np. wieszać dekoracji do sufitu, z czym się generalnie zgadzam, gdyż sufit jest przepiękny z ledowym oświetleniem i inne detale mogłyby zawiewać kiczem.
Dość istotnym ograniczeniem, które mnie zaskoczył był fakt, że sala współpracuje tylko z dwiema kwiaciarniami w okolicy i jeśli chcecie mieć żywe kwiaty np. na stołach, mogą być przygotowane tylko przez, którąś z tych dwóch firm. Muszę jednak przyznać, że obie dekoratorki są bardzo pomysłowe i obie reprezentują różne style, więc myślę, że każdy może coś znaleźć dla siebie. Jednak ograniczenia zawsze wzbudzają we mnie małe kontrowersje... :) Finalnie jednak byłam zadowolona z dekoracji i bukietów na stołach, ale o kwiatach napiszę Wam w innym poście.
Dość istotnym ograniczeniem, które mnie zaskoczył był fakt, że sala współpracuje tylko z dwiema kwiaciarniami w okolicy i jeśli chcecie mieć żywe kwiaty np. na stołach, mogą być przygotowane tylko przez, którąś z tych dwóch firm. Muszę jednak przyznać, że obie dekoratorki są bardzo pomysłowe i obie reprezentują różne style, więc myślę, że każdy może coś znaleźć dla siebie. Jednak ograniczenia zawsze wzbudzają we mnie małe kontrowersje... :) Finalnie jednak byłam zadowolona z dekoracji i bukietów na stołach, ale o kwiatach napiszę Wam w innym poście.
Facebook, użytkownik Via Villa |
10) Baza noclegowa - bardzo rzadko się zdarza, że wszyscy goście mieszkają w okolicy. Zawsze się znajdzie jakaś ciocia z Gdańska czy kuzyn z Zakopanego. Musimy wziąć wówczas pod uwagę jakiś hotel w okolicy. Nasza sala miała bazę na jedynie około 30 osób w 9 pokojach, a więc raczej wieloosobowo. W przypadku rodzin z większymi dziećmi sprawdza się to bez zarzutu, jednak jeśli macie głównie dorosłych gości, upewnijcie się, że będziecie mieli grupy 4-6 osób, które nie będą mieli nic przeciwko wspólnemu noclegowi. Niby to tylko jedna noc, ale nawet rodziny czasem wolą mieć swoją przestrzeń i nie koniecznie będą chciały dzielić pokój nawet z siostrą i jej mężem.
Nam niestety hotel przy sali nie wystarczył, ale w obok miejscowości znajduje się większy obiekt, z zapleczem na około 100 osób, a więc doszliśmy do wniosku, że część gości przeniesiemy tu. Biorąc jednak pod uwagę odległość nie obyło się bez załatwiania dodatkowego transportu, ale o tym już w innym poście.
Nam niestety hotel przy sali nie wystarczył, ale w obok miejscowości znajduje się większy obiekt, z zapleczem na około 100 osób, a więc doszliśmy do wniosku, że część gości przeniesiemy tu. Biorąc jednak pod uwagę odległość nie obyło się bez załatwiania dodatkowego transportu, ale o tym już w innym poście.
www.viavilla.pl |
To tak chyba z grubsza o wszystkim. Drogą podsumowania Via Villi w naszych oczach po weselu mogę napisać:
PLUSY:
- Piękna sala wizualnie, nowoczesna, regularnie odświeżana, w uniwersalnym kolorze, w którym łatwo dobrać dodatki.
- Wielokolorowe oświetlenie, z możliwością zmian w trakcie trwania wesela
- Ładna okolica z przyjemnym ogrodem i tarasem
- Możliwość organizacji ślubu cywilnego w plenerze.
- Smaczne jedzenie,
- Bogaty wybór potraw w menu, a także spore porcje
- Elegancko wyserwowane potrawy i napoje
- Fantastyczny serwis. Wszystkie potrawy podawane jednocześnie, a kelnerzy uwijają się jak w ukropie. Obsługa nie zauważalna na sali, ale jeśli ich potrzebujesz, są zawsze pod ręką. Takie czary mary:)
- Hotel na miejscu. Stylizowane, ciekawe pokoje w międzynarodowym klimacie.
- Duży wybór dodatków do dekoracji - lampionów, latarenek, ramek, kolorowych obrusów itp.
- Sala przestronna, parkiet i stoliki w jednym pomieszczeniu, co uważam za duży plus.
- Lokalizacja może być dla jednych plusem dla drugich minusem. Sala położona w pięknej agroturystycznej okolicy, ale niekiedy trzeba wziąć pod uwagę dodatkowy transport dla gości.
- Pomocna menadżerka - p. Kasia, która trzyma pieczę nad wszystkim i dba o każdy szczegół :)
MINUSY:
- Ograniczenie współpracy do dwóch kwiaciarni, więc jeśli masz zaprzyjaźnioną florystkę może być problem ze skorzystaniem z jej usług.
- W hotelu przy sali, część pokoi wieloosobowych. Niektóre z noclegami na antresoli, co może być problemem jeśli macie gości np. w starszym wieku.
Facebook, użytkownik Via Villa |
Podsumowując wesele było przepiękne, goście zadowoleni, jedzenie pyszne, a salę Via Villa polecam z całego serca.
Część zdjęć jest zapożyczonych ze stron Via Villi - www.viavilla.pl .
Więcej naszych zdjęć dodam jak już będę miała nasze:)
Część zdjęć jest zapożyczonych ze stron Via Villi - www.viavilla.pl .
Więcej naszych zdjęć dodam jak już będę miała nasze:)
bajecznie! <3
OdpowiedzUsuńbardzo trafny wybór sali! Polecamy Via Villę naszym klientom już od wielu lat - jak widać w pełni słusznie ;)
OdpowiedzUsuńŚluby w plenerze to co lubimy najbardziej. Fantastyczne miejsce
OdpowiedzUsuńWybór sali weselnej to na prawdę ważna sprawa. Aby nie zwariować warto skorzystać z wyszukiwarki sali ślubnej, dzięki czemu zaoszczędzimy wiele czasu, a porównać oferty będziemy mogli nie wychodząc z domu ;) Sala, którą wybrałaś jest na prawdę prześliczna ;)
OdpowiedzUsuńMam do Ciebie baaardzo nietypową prośbę.:) czy mogę prosić może o adres mejlowy? Niestety nie mam facebooka, a przez niego do Ciebie tafiłam.:) bardzo pomocny blog!
OdpowiedzUsuńPozdrawiam.:)
Bardzo zależy mi na jakimś kontakcie od Ciebie.:)
Paula
Witaj Paula, na samym dole strony jest dadany formularz konktatowy. Możesz go użyć jeśli chcesz wysłać do mnie prywatną wiadomość :) Pozdrawiam
Usuńte duże lampiony rewelacja! tworzą niezwykłą atmosferę, bardzo ciekawa propozycja :)
OdpowiedzUsuńSala na wesele jest, jednym z najważniejszych wyborów. Nie może ona okazać się za mała, ponieważ wtedy goście nie będą zadowoleni. Ale ta przedstawiona na zdjęciach jest cudowna.
OdpowiedzUsuńWybór sali weselnej w dużej mierze zależy od liczby gości jak i również samego jej wyglądu. Niektóre pary preferują te bardziej nowoczesne, a inne te eleganckie i szykowne. Według nas ten wybór jest już kwestą indywidualną.
OdpowiedzUsuńGratulacje !! Przepiękne wesele :)
OdpowiedzUsuńWygląda naprawdę cudownie !!!
OdpowiedzUsuńCeremonia na dworze faworytem :)
OdpowiedzUsuńWygląda to rewelacyjnie! Świetny wybór!
OdpowiedzUsuńŚlub w plenerze to moje marzenie! Dużo świec i kwiatów :)
OdpowiedzUsuńJa planuję bardzo kameralne wesele, bardziej będzie to przyjęcie niż takie typowe wesele, dlatego postawiłam na CLUB GALERIA, czyli taką mniejszą salę w wybranym przez siebie ośrodku. Czy macie jakieś pomysły na dekoracje takiej małej przestrzeni? Wydaje mi się, że tu nie można przesadzić, raczej działać powściągliwie, bo może wyjść tego za dużo. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie?
OdpowiedzUsuńWydaje mi się, że wybór takiej sali weselnej jest naprawdę kluczowy. Sama nie zostawiałabym tego na ostatnią chwilę. Ostatnio w oczy rzuciła mi się naprawdę ciekawa oferta W dzisiejszych czasach restauracje umożliwiają zorganizowanie kameralnego przyjęcia, dla tylko najbliższej rodziny. Opcji jest naprawdę dużo.
OdpowiedzUsuńNie wiedziałem, że wybór sali weselnej może być tak stresujący. A może zorganizujmy weselisko na plaży?
OdpowiedzUsuńBardzo fajny wpis. Szczególnie zaciekawiła mnie ta część, w której piszesz o dekoracjach. To bardzo ważne, żeby pamiętać o takich rzeczach. Mogłabyś jeszcze podać jakieś sposoby, żeby obniżyć koszty organizacji - przykładowo kupienie sztucznych kwiatów w hurtowni - tam zawsze będą lepsze ceny itp.
OdpowiedzUsuńŚwietny wpis! Organizacja ślubu to naprawdę ogromne wyzwanie, ale Twoje wskazówki na pewno pomogą wielu parom. Cieszę się, że poruszasz kwestie wyboru sali weselnej – to jeden z najważniejszych kroków w całym procesie. Ciekawi mnie, jakie elementy brałeś pod uwagę przy wyborze idealnego miejsca? Czy masz jakieś porady dotyczące współpracy z obsługą sali? Dziękuję za inspirację, na pewno skorzystam z Twoich rad podczas planowania!
OdpowiedzUsuń